Dobra oferta — co z jej pomocą możesz zdziałać?
adresy e mail,e mail adres,e marketing,jak zarabiać,jak zarabiać w internecie,praca w domu,oferty praca w internecie,zarabianie w necie
Dobra oferta — co z jej pomocą
możesz zdziałać?
Na szczególną uwagę zasługuje opracowywanie ofert dla klienta.
Mam tu na myśli tworzenie oferty pod konkretne zapytanie.
Można ją przygotować na dwa różne sposoby. Możemy przygotować
ofertę ogólną lub stworzoną pod konkretny projekt.
10
STRATEGIE FREE MARKETINGU — darmowy fragment — kliknij po więcej
Dobra oferta — co z jej pomocą możesz zdziałać?
Z jakich elementów powinna się składać oferta? Bez względu
na wybór rozwiązania, każda oferta powinna zawierać takie informacje
jak:
• Wstęp — czyli informacje, do kogo kierujemy ofertę i jaki
jest jej cel.
• Opis — możemy zrobić to, przedstawiając w formie tabelki
prezentację naszych rozwiązań, które proponujemy w ramach
projektu oraz wszelkich argumentów za tym, że takie
a nie inne rozwiązania są potrzebne do optymalnego przygotowania
i zrealizowania projektu.
• Wycena projektu — podawaj zawsze klientowi kilka
wariantów cenowych, spraw, by klient miał wybór. Staraj
się jasno i czytelnie przedstawiać poszczególne warianty
cenowe, tak aby klient decydując się na któryś,
miał w ostateczności świadomość, jakie tak naprawdę
poniesie koszty. Nie stosuj ukrytych kosztów — lepiej
wytłumaczyć klientowi, że dodatkowo musi ponieść jakieś
opłaty, ale argumentuj to w racjonalny sposób.
• Dane osoby kontaktowej — jest ważne, aby klient wiedział,
z kim się ma kontaktować w razie pytań dotyczących
przygotowanej oferty. By nie musiał znów wykonywać telefonów
do połowy pracowników firmy w poszukiwaniu osoby
odpowiedzialnej za wycenę.
11
STRATEGIE FREE MARKETINGU — darmowy fragment — kliknij po więcej
Dobra oferta — co z jej pomocą możesz zdziałać?
Co jeszcze można zawrzeć w przygotowywanej ofercie? Można
zasugerować klientowi dodatkowo ciekawe innowacyjne pomysły,
które chcielibyśmy wdrożyć w realizowany projekt.
Wzmocni to naszą firmę jako profesjonalną, dla której ważne
są nowe wyzwania. Należy pamiętać, że oferta to również narzędzie
marketingowe. To, jak jest skonstruowana i czy spełnia
oczekiwania, stawia naszą firmę w dobrym lub złym świetle
i obrazuje sposób jej funkcjonowania na rynku. Niejednokrotnie
zaczynamy współpracę z klientem od przygotowania oferty,
więc już za jej pomocą zróbmy wszystko, aby dobrze o nas
świadczyła. Może mieć ona wpływ na dalszą współpracę oraz
powodzenie przedsięwzięcia, a także zdobycie jeszcze większego
zaufania, ponieważ niewątpliwie prośba o przygotowanie
oferty wiąże się już z pewną dozą zaufania, jaką obdarza Cię
klient. Starajmy się konstruować ofertę prostym językiem. Nie
wszystko, co dla nas jest oczywiste, również będzie takie dla
klienta. Jeżeli zawieramy w ofercie jakieś definicje — wytłumaczmy
je tak, by były zrozumiałe dla laika.
Proponuję stworzenie kilku szablonów ofert, ułożenie różnych
tekstów reklamowo-ofertowych, tak aby w odpowiednim momencie
je wykorzystać w jakimkolwiek przekazie marketingowym.
Cały czas pogłębiajmy wiedzę na temat pisania skutecznych
ofert oraz zwróćmy uwagę na ważne zwroty, słowa i specyfikę
języka branży, w której działamy. Nie ma idealnej recep-
12
STRATEGIE FREE MARKETINGU — darmowy fragment — kliknij po więcej
Dobra oferta — co z jej pomocą możesz zdziałać?
ty na stworzenie prawidłowej oferty handlowej, ale staraj się
dążyć do jej ciągłego doskonalenia
adresy e mail,e mail adres,e marketing,jak zarabiać,jak zarabiać w internecie,praca w domu,oferty praca w internecie,zarabianie w necie
Zostaw odpowiedź